Dagelijks Woord

Zaden en laatste oogst


Het was een zachte middag in september, zo 1 die in wilt lijsten. Omringd door 1000 spinnen en hun kunstige webben was ik in de wildernis hier en daar wat wilde kruiden aan het verwijderen.

Oftewel de kruiden met het woordje "on" ervoor, maar dat vinden wij hier een naar woord. Eigenlijk is er weinig ongewenst aan; velen zijn buitengewoon mooi, nuttig en zelfs eetbaar :-)

Tot ik plots mijn naam hoorde roepen met een warme Duitse klank. Het was de lieve buurvrouw die samen met haar man ook in de tuin aan het werk was. Ze duwde mij royaal een bos met uitgebloeide stokrozen in de armen zodat ik zaden kon drogen. Tegelijk verscheen er een emmer met kleine courgettes :-) Hoe liefdevol is dat, ze schonk ons hun laatste oogst!

Op zulke momenten word ik even stil... En "dankbaar" :-)

Een warme groet uit ons hart & ons veenhuisje...    

Share this: